Back to Rome

Roma, 2010

Roma, 2010

Sunt cinci ani de când am fost la Roma. Am aruncat și eu, ca toți cei care ajung acolo, o monedă în Fontana di Trevi cu gândul că într-o zi mă voi întoarce la Roma. Fântâna și-a făcut magia, pentru că la anul o să ajung înapoi pe malurile Tibrului. Uite-așa se face că acum, de când a înflorit ideea asta a unei călătorii în primăvara lui 2016, mă entuziasmez din ce în ce mai mult la gândul că o să (re)descopăr Roma.

What I loved

  • Fontana di Trevi – by far, locul care mi-a plăcut cel mai mult;
  • Monumentul Vittorio Emanuele II – marmură albă multă, dar nu intimidantă, un muzeu interesant despre istoria unificării Italiei și arhitectură la scară grandioasă;
  • Piazza Navona – aș vrea să revin acolo dimineața devreme, când e mai puțină lume sau chiar pustiu;
  • Basilica San Pietro – n-are nevoie de comentarii, nu?
  • Chiesa di Sant’Ignazio – am nimerit din greșeală aici, dar a fost una din cele descoperiri accidentale care-ți rămân în minte.

What didn’t impress me much

  • Colosseum-ul – îmi asum sacrilegiul de a spune că n-am fost chiar impresionată de cel mai cunoscut obiectiv din Roma. O să revin cu siguranță, poate la a doua experiență îmi schimb părerea.
  • Capela Sixtină – superbă, dar m-aș fi bucurat mai mult de ea dacă nu ar fi fost extrem de aglomerată.

Looking forward to

  • Pizza-pasta-gelato-tiramisu – mâncarea italiană e, după părerea mea, cea mai bună din lume și niciodată nu-i prea multă.
  • Maratona di Roma – după ce-am stabilit că mergem la Roma cândva în februarie/martie anul viitor, mi-a venit o idee la care nu-mi vine să cred că nu m-am gândit până acum: aș putea să alerg la Maratonul de la Roma, care va avea loc pe 10 aprilie. O experiență obositoare pentru o vacanță, but totally worth it. În plus, traseul trece pe lângă toate obiectivele importante din Roma și trebuie să fie interesant să le vezi din alergare – și probabil te ajută să ignori mai ușor durerea.
  • Catacombele – se vizitează? Dacă da, o să fie o experiență ușor morbidă, dar interesantă.
  • Pompeii/Napoli – în funcție de timp, aș da o fugă până la Pompeii (pentru sit) și/sau Napoli (pentru pizza).
  • Villa Borghese & grădinile – n-am fost data trecută, e pe listă acum.
Nici nu mai știu unde e făcută poza // Can't remember where this is taken

DSCN2330

DSCN2435

Leave a Reply

