Minunata lume nouă

La sfârșitul lui 2016, am luat o decizie grea. După mai bine de cinci ani, mi-am dat demisia de la locul de muncă și am făcut o schimbare de 360º în carieră. Atenție, nu urmează o poveste cu corporatistul frustrat care renunță la job ca să-și urmeze visul în altă parte (mai vorbim însă peste câțiva ani). Ba din contră: am plecat de la un job care îmi plăcea și l-am schimbat cu unul care nu oferă nici pe departe aceleași satisfacții, și care e complet diferit de tot ce-am făcut până acum.

Nu a fost o decizie ușoară, dar m-am împăcat cu ea. De ce-am plecat din presă? E simplu: în presa scrisă din România – și cea de nișă, de cultură – nu se plătește bine. Ăsta e adevărul: salariile sunt la nivelul de „te poți descurca”, dar nu mai mult. Alegerea mea a fost între a avea un job la care făceam ce îmi plăcea – să scriu, și nu orice, ci despre subiecte care mă pasionau –, dar a nu putea susține financiar celelalte pasiuni decât cu mari eforturi, sau a alege un job mai bine plătit, însă destul de anost, dar care îmi permite ca în afara orelor de birou să fac ce vreau.

Bilanțul după șase luni? E bine. Am făcut în timpul acesta lucruri pe care înainte nu aș fi putut să le fac fără o organizare atentă și destul de restrictivă a bugetului lunar. Am plecat în vacanță după o decizie luată în mai puțin de 10 minute, mi-am cumpărat echipament nou pentru motocicletă și adidași noi de alergare, mi-am cumpărat și niște Salomoni pe care abia aștept să-i alerg prin pădure, și m-am înscris la mai multe concursuri de alergare. Urmează o vară plină.

Pentru că uneori simt nevoia să mai scriu și altceva în afară de textele aride de la muncă, din când în când o să adun aici povești mai vesele, mai cu suflet. Despre călătorii în primul rând, dar și despre istorie, despre cărți, despre alergare și alte lucruri care îmi fac zilele mai frumoase.

unnamed

Din ziua în care NU am văzut lacul Como din cauza ceții. Dar tot frumos a fost.

 

 

Leave a Reply

